ناو جنگی کانادایی به خاورمیانه اعزام شد

به گزارش مجله سامی، وزارت دفاع کانادا در بیانیه ای اعلام نمود که ناو اچ ام سی اس کلگری به منظور شرکت در عملیات آرتمیس برای مبارزه با تروریسم و امنیت دریایی راهی آبهای خاورمیانه شده است.

ناو جنگی کانادایی به خاورمیانه اعزام شد

تارنمای رسمی دولت کانادا (Canada.ca) در بیانیه ای اضافه کرد: اعزام این ناو به منظور یاری نیروهای مسلح کانادا به نیروی ویژه بین المللی موسوم به نیروی ویژه ترکیبی 150 (CTF150) انجام شد.

CTF150 یک گروه بین المللی ویژه مسئول عملیات ضد تروریسم و امنیت دریایی در آبهای خاورمیانه است که ژانویه 2021 تحت رهبری و راهنمایی کانادا بوده است.

اواخر امسال کشتی اچ ام سی اس گلگری در جهت بازگشت به کانادا از منطقه اسیا اقیانوسیه عبور و از بنادر بیشتری بازدید کرد و در عین حال در عملیات های آموزشی، تمرین نظامی و تعامل با ناوهای کشورهای ائتلافی و شریک شرکت خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: همان طوری که در سیاست دفاعی کانادا معین شده است منطقه آسیا اقیانوسیه برای امنیت و رفاه کانادا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

بیانیه می افزاید: کانادا متعهد است شریکی معتمد در این منطقه باشد و به نظم بین المللی براساس مقررات پایبند باشد. عملیات پراجکشن به امنیت و ثبات بیشتر دنیا یاری می نماید و آمادگی نیروهای مسلح کانادایی برای حمایت از ارزش ها و منافع این کشور در سراسر دنیا و در کشورهای دوست و شریک را نشان می دهد.

اعزام ناوها در امسال تحت عملیات پراجکشن تعهد کانادا به تعامل مداوم در منطقه آسیا اقیانوسیه به رغم همه گیری کرونا و حمایت از تقویت همکاری دفاعی و امنیتی این کشور را نشان می دهد.

اچ ام اس سی کلگری به تازگی اولین بخش ماموریت خود در منطقه را برای اجرای عملیات حضور نیروی دریایی به انتها رساند.

کلگری در طول این عملیات و با رعایت کامل محدودیت های کرونایی از تعدادی از بنادر از جمله در کشورهای برونئی، ویتنام و سنگاپور بازدید کرد.

بیانیه در انتها نوشت: این بازدیدها نشان دهنده اهمیت روابط دوجانبه با اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ سه آن است. همچنین تعهد دائمی ما به تقویت مشارکت های دفاعی و امنیتی در جنوب شرق آسیا و همکاری با یکدیگر به منظور حفظ نظم بین المللی مبتنی بر قوانین را نشان می دهد.

برای دریافت خدمات تازه واردین به کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1585

به "ناو جنگی کانادایی به خاورمیانه اعزام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناو جنگی کانادایی به خاورمیانه اعزام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید