پیشنهاد یاری اقتصادی جدید آمریکا به ویتنام

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: آمریکا پیشنهاد یاری اقتصادی جدیدی را به دولت ویتنام ارائه نموده است که هدف اصلی آن گسترش امنیت دریانوردی و حفاظت از مرزهای این کشور خواهد بود.

پیشنهاد یاری اقتصادی جدید آمریکا به ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در حالی که تنش های ویتنام و سایر کشورهای منطقه با چین بر سر اختلافات مرزی به شدت رو به افزایش است و واشنگتن نگران گسترش نفوذ نظامی چین است، مقام های آمریکایی پیشنهاد اعطای یاری مالی جدیدی را به ویتنام ارائه نموده اند.

بر اساس این گزارش جان کری در نخستین سفرش به ویتنام به عنوان وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود، واشنگتن میخواهد 18 میلیون دلار یاری مالی جدید در اختیار ویتنام قرار دهد تا ظرفیت گشت های دریایی این کشور ارتقا یافته و نیروی دریایی ویتنام توانایی بیشتر برای انجام ماموریت های دریایی داشته باشد.

وی توضیح داد، بخشی از این یاری مالی برای خریداری 5 فروند قایق سریع السیر هزینه خواهد شد تا قدرت گارد ساحلی ویتنام افزایش یابد.

کری اضافه کرد، آمریکا همچنین حمایت خود از همکاری های منطقه ای را به خصوص در زمینه های اطلاعاتی و امنیت دریایی ارتقا خواهد داد. چین مدعی تسلط بر کلیه منابع نفت و گاز دریای جنوبی چین است و این مناطق از سوی تایوان، مالزی، برونئی، فیلیپین و ویتنام مورد ادعا واقع شده است.

جان کری در حالی پس از گذشت بیش از چهار دهه بار دیگر به ویتنام سفر نموده که در زمان جنگ ویتنام به عنوان یک افسر جوان نیروی دریایی آمریکا مشغول به فعالیت بوده است. هدف اصلی سفر جان کری به ویتنام گسترش همکاری ها و روابط امنیتی و تجاری بین دو کشور اعلام شده است.

کری همچنین از مقام های سیاسی ویتنام خواسته است تا پایبندی به حقوق بشر و آزادی بیان را نشان دهند.جان کری ضمن استقبال از دوره گذار مالی در ویتنام تاکید نمود، ادامه رشد مالی ویتنام بستگی به ارتقای وضعیت حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم دارد.ویتنام به سرعت در حال طی کردن دوران گذار مالی است و امریکا میخواهد از این فرصت استفاده کند. سفر جان کری به ویتنام در شرایطی است که آمریکا میخواهد با 11 کشور آسیا اقیانوسیه قرارداد تجاری امضا کند. مقام های آمریکایی بر این باورند که از زمان سرانجام یافتن جنگ در ویتنام وضعیت حقوق بشر بهتر شده است.

یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید نمود، جان کری در دیدار با رهبران سیاسی ویتنام نگرانی نسبت به وضعیت حقوق بشر را مطرح خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 309

به "پیشنهاد یاری اقتصادی جدید آمریکا به ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد یاری اقتصادی جدید آمریکا به ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید