وزیر خارجه انگلیس وارد اربیل شد

به گزارش مجله سامی، پس از سفر وزیر امور خارجه انگلیس به بغداد و ملاقات با مقامات ارشد عراقی، منابع خبری گزارش دادند که او وارد اربیل شده و با رئیس منطقه کردستان عراق ملاقات نموده است.

وزیر خارجه انگلیس وارد اربیل شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع عراقی، امروز (چهارشنبه)، گزارش داددند که دومنیک راب وزیر امور خارجه انگلیس وارد اربیل شده است.

وبگاه خبری شفق نیوز در این خصوص گزارش داد که وزیر خارجه انگلیس، صبح امروز، وارد منطقه کردستان شد و نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و تعدادی دیگر از مقامات اربیل در فرودگاه به استقبال او رفتند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه انگلیس مستقیما پس از رسیدن به اربیل با نیچروان بارزانی گفت و گو نموده است.

شفق نیوز همچنین اطلاع داد که دو طرف درباره شرایط کردستان، عراق و به طور کلی منطقه، مبارزه با داعش و توسعه روابط دوجانبه و همچنین دیگر مسائل مورد اهتمام مشترک بحث و گفتگو خواهند کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که وزیر خارجه انگلیس، روز گذشته، وارد بغداد شد و با مقامات ارشد عراقی از جمله فؤاد حسین همتای عراقی خود و محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق ملاقات و گفت و گو کرد.

پیشتر، یک منبع دولتی عراقی به پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم در ارتباط با سفر وزیر امور خارجه انگلیس به عراق اطلاع داده بود که او در این سفر با فؤاد حسین همتای عراقی اش و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ملاقات می نماید و چند پرونده را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

منبع مذکور همچنین درباره موضوع این سفر اطلاع داد، از جمله پرونده هایی که وزیر خارجه انگلیس آن را آنالیز خواهد نمود، حضور نیروهای ائتلاف بین المللی و روابط بغداد و لندن است؛ اما پرونده اصلی [این ملاقات] مربوط به حضور نیروهای ائتلاف در عراق است.

دومنیک راب پیش از ورود به عراق، به عربستان سعودی سفر نموده بود و با محمد بن سلمان ولی عهد این کشور ملاقات و درباره ایران گفت و گو نموده بود.

وزارت خارجه انگلیس در بخشی از بیانیه خود در ارتباط با سفر راب به ریاض اعلام نموده بود: انگلیس بر تعهدات خود برای مقابله با چالش های امنیتی مشترک از جمله تهدید ایران و درگیری ادامه دار در یمن تاکید دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1708

به "وزیر خارجه انگلیس وارد اربیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه انگلیس وارد اربیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید