پاسخ روسیه به انتقاد ها درباره ارتباط با طالبان

به گزارش مجله سامی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که روسیه مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل با گروه طالبان ارتباط دارد.

پاسخ روسیه به انتقاد ها درباره ارتباط با طالبان

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا؛ زاخارووا روز یکشنبه در تبادل نظر با شبکه تلویزیونی روسیه1 گفت: گروه طالبان به اسم شرکت کننده در مذاکرات بین افغانی اعلام شده است و روسیه در تماس با این گروه مطابق قطعنامه های شورای امنیت رفتار می نماید.

وی با اشاره به اینکه فعالیت گروه طالبان به اسم یک سازمان در روسیه منع شده است، اضافه کرد: موضوع این است که روسیه بار ها اعلام نموده که نه فقط حمایت نمی نماید بلکه بر قاطعیت خود در مبارزه با تروریسم بین المللی و نفرت خود از هرگونه فعالیت تروریستی ازجمله گروه طالبان تاکید می نماید.

زاخارووا گفت: یک نکته مهم دیگر این که گروه طالبان بخشی از تبادل نظر های بین افغانی است. گفت و گویی که شورای امنیت سازمان ملل خواهان آن شده است و در قطعنامه های شورای امنیت گروه طالبان به این صورت معرفی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما در تماس با طالبان، این قطعنامه ها را اجرا و به اسم یک کشور از ان حمایت می کنیم.

در هفته های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با حملات گروه طالبان به منطقه ها تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع این کشور را ناامن تر نموده است.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسیه، آمریکا تا به امروز 95 درصد نیرو های خود را از افغانستان خارج نموده و به همین علت گروه طالبان فعالتر شده و منطقه ها تازه در این کشور را به تصرف در آورده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگر از سخنان خود گفت: اقدامات آمریکا در افغانستان در 20 سال اخیر را به زحمت می توان منطقی خواند.

وی با بیان اینکه امروز ادعا هایی می شنویم مبنی بر اینکه عملیات نظامی آمریکا در افغانستان بطور منطقی خاتمه یافت. خاتمه این عملیات منطقی نیست و آمریکا در افغانستان باخت و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این مورد در چند مناسبت در تاشکند و تاجیکستان به صراحت بیان کرد.

ضمیرکابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان به تازگی در خصوص روابط مسکو و گروه طالبان گفت: ما از هفت سال پیش شرایط موجود افغانستان را پیش بینی می کردیم و بنابر این مذاکرات با طالبان را در دستور کار قرار دادیم.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1788

به "پاسخ روسیه به انتقاد ها درباره ارتباط با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ روسیه به انتقاد ها درباره ارتباط با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید