چند عادت غذایی که باعث افزایش عمر می گردد

به گزارش مجله سامی، همیشه گفتیم، باز هم می گوییم تغذیه و انتخاب غذای مناسب مهم ترین فاکتور برای حفظ سلامتی انسان است. تغذیه مناسب علاوه بر این که موجب تامین انرژی بدن و بهبود عملکرد ارگان های بدن می گردد، سلامت جسم و روح انسان را بهبود می بخشد. چه فاکتورهایی بهتر از این ها برای افزایش عمر؟! در این مقاله می خواهیم درباره 15 عادت غذایی که باعث افزایش عمر می گردد، صحبت کنیم. با ما همراه باشی تا درباره چند عادت غذایی خوب صحبت کنیم.

چند عادت غذایی که باعث افزایش عمر می گردد

آیا با رعایت عادت غذایی می توان طول عمر بیشتری داشت؟

برای افزایش عمر در وعده های غذایی تان از سبزیجات زیاد بهره ببرید

انواع مختلف سبزیجات در هر منطقه حاصلخیزی کشت می گردد. معمولا سبزیجات فصل را در فصل خودش می خوریم. در غیر این صورت برای فصل های دیگر آن ها را ترشی نموده یا خشک می کنیم.

در هر صورت مصرف سبزیجات را در برنامه روزانه رژیم غذایی تان قرار دهید. طبق مطالعات صورت گرفته، افراد میانسالی اندازه یک فنجان سبزیجات پخته شده در طول روز مصرف می نمایند، در چهار سال آینده نسبت به افرادی که سبزیجات مصرف نکردند، بیشتر عمر کردند.

بیش از دو بار در هفته گوشت مصرف نکنید

مصرف زیاد گوشت قرمز مساوی است با سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، نقرس و در نتیجه کاهش طول عمر!

گروهی از پژوهشگران آلمانی تحقیقی در این زمینه انجام دادند. آن ها 2 هزار فرد 10 تا 70 ساله را که گوشت کمی مصرف می کردند یا اصلا گوشت مصرف نمی کردند، در بین سال های 1978 تا 1999 مورد پیگیری قرار دادند. در این مدت به ازای هر 100 مورد مرگ در جمعیت عمومی، 59 مورد مرگ در این گروه مشاهده شد.

البته این تحقیق نشان داد که قطع کامل مصرف گوشت هم کار عاقلانه ای نیست. بنابراین سعی کنید در هفته دوبار یا در روز حدود 70 تا 80 گرم گوشت مصرف کنید. سرانه مصرف گوشت در کشور ما چیزی برابر 80 گرم است که مقدار کافی و نرمالی است.

روزانه حدود 85 گرم ماهی بخورید

مطالعه بهداشت و سلامت ادونتیست که از سال 2002 روی 10 میلیون آمریکایی انجام شد، بر این نتیجه بود که افرادی که در رژیم غذایی روزانه شان از سبزیجات و مقدار کمی ماهی استفاده کردند، طولانی ترین عمر را داشتند.

در اکثر موارد، بهترین انتخاب نوع ماهی مربوط به گونه هایی مثل ساردین، ماهی کولی و ماهی سالمون و ماهی هایی است که در معرض سطح بالایی از جیوه یا مواد شیمیایی قرار نمی گیرند.

بیشتر بخوانید:

  • افزایش طول عمر با 9 دقیقه نوشیدن قهوه
  • آیا شکلات باعث افزایش طول عمر می گردد؟

به اندازه لبنیات مصرف کنید

سیستم گوارش انسان برای شیر گاو پرچرب و قند بهینه نشده است. بنابراین در مصرف لبنیات دقت کنید. سعی کنید کلسیم مورد احتیاج بدن تان را از منابع گیاهی مانند کلم پخته شده تامین کنید. البته لبنیات گوسفندی و بز را به صورت رایج تر می توانید بهره ببرید.

در هفته 3 عدد تخم مرغ بخورید

در هفته یا به عنوان وعده صبحانه یا ناهار و شام تخم مرغ بخورید. تخم مرغ را در کنار سبزیجات، سیب زمینی یا میوه ها به صورت خام یا نیمرو شده مصرف کنید.

هر روز یک فنجان حبوبات پخته شده بخورید

روزانه یک فنجان لوبیای سیاه، عدس یا دانه سویا بخورید. به طور کلی حبوبات از 21 درصدپروتئین، 77 درصد کربوهیدرات و مقدار اندکی چربی تشکیل شده اند. آن ها هم چنین منبع عالی ای از فیبر هستند و منابع ویتامین و مواد معدنی مورد احتیاج شما را فراهم می نمایند.

نان های سالم و با ارزش غذایی بالا مصرف کنید

سعی کنید نان های سبوس دار یا هر نانی که ارزش غذایی بالایی داشته و مقدار جوش شیرین کم تری در آن استفاده شده، مصرف کنید. برای مثال نان چاودار که از یک نوع دانه مرتبط با گندم ساخته می گردد. نان جو و نان سنگک گزینه های مناسبی هستند.

قند مصرفی تان را کم کنید

به جای شکر سعی کنید از شیرین نماینده های طبیعی مثل عسل و شیره خرما بهره ببرید. شیرینی، آب نبات و غذاهای فرآوری شده با شکر را تا می توانید محدود کنید.

به عنوان میان وعده آجیل بخورید

مطالعات 30 سال اخیر هاروارد نشان می دهد که میزان افرادی که در طول روز آجیل مصرف می نمایند 20 درصد کم تر از افرادی است که آجیل نمی خورند. مطالعات دیگر نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی آجیل باعث کاهش 20 درصدی LDL یا سطح کلسترول بد بدن می گردد.

آب زیاد بنوشید

برای افزایش عمر آب زیاد بنوشید. نوشیدن آب زیاد باعث کاهش احتمال لخته شدن خون در بدن می گردد. بنابراین سعی کنید روزی 7 تا 8 لیوان آب بنوشید.

چای سبز و قهوه بنوشید

چای سبز باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و چندین نوع سرطان می گردد. علاوه بر چای سبز می توانید از انواع دمنوش های گیاهی بهره ببرید. نوشیدن قهوه باعث کاهش میزان ابتلا به آلزایمر و بیماری پارکینسون می گردد.

رعایت کردن تمام موارد بالا به افزایش عمر شما یاری خواهد نمود. بنابراین نباید فراموش کنید بزرگ ترین یاریی که به خودتان می کنید، تغذیه مواد غذایی سالم و رژیم غذایی مناسب است.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 113

به "چند عادت غذایی که باعث افزایش عمر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند عادت غذایی که باعث افزایش عمر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید