چگونه می توان التهاب مزمن را شناسایی کرد؟

به گزارش مجله سامی، احتمالاً با نشانه های التهاب آشنا هستید؛ تورم، قرمزی، درد و غیره. آنچه نمی دانید این است که چند نوع التهاب وجود دارد. التهابی که در خصوص انگشت پا شرح دادیم، التهاب زودگذر است و حتی برای بدن مفید واقع می گردد.

چگونه می توان التهاب مزمن را شناسایی کرد؟

با این حال، التهاب مزمن خوب نیست. التهاب مزمن با بیماری هایی از آرتروز گرفته تا آلزایمر، دیابت و ریزش مو ارتباط دارد. التهاب مزمن مسئله ای مربوط به سیستم بدن است و به سختی شناسایی می گردد. مگر این که یک آزمایش خون انجام دهید و التهاب مزمن را موردشناسایی قرار دهید.

علائمی که در ادامه آورده ایم، الزاماً نشان دهنده التهاب مزمن نیستند؛ اما نشان دهنده یک مشکل یا بیماری هستند. توجه داشته باشید تحقیقات در این زمینه هنوز کامل نشده اند و این نشانه ها ممکن است در اثر عوامل دیگری نیز به وجود آمده باشند.

1. افسرده هستید

تمام انواع افسردگی به وسیله التهاب ایجاد نمی شوند. با این حال، دانشمندان سرشناسی مانند اندرو میلر معتقدند التهاب می تواند باعث بروز افسردگی گردد.

وی می گوید: اگر بیمارانی که بیماری قلبی دارند و افسرده هستند، ببینید، متوجه می شوید این افراد نسبت به افرادی که بیماری قلبی دارند؛ اما افسرده نیستند، علائم التهاب بیشتری نشان می دهند. طبق گفته این دانشمند، این موضوع در خصوص بیماری های دیگر نیز صادق است. زمانی که محققان در خصوص التهاب تحقیق کردند، متوجه شدند افراد مبتلا به التهاب، بیشتر از سایرین افسرده و خسته هستند.

طبق تحقیقی که این دانشمند در این زمینه انجام داده است، حتی افزایش ناچیز التهاب نیز احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

این ارتباط در فرایند درمانی نیز مشاهده شده است. طبق تحقیقات، ورزش و امگا 3 که التهاب را کاهش می دهند، شدت افسردگی را نیز کاهش می دهند.

2. شکمتان زیاد درد می گیرد

علائم رایج بیماری التهابی مانند اسهال، درد و گرفتگی عضلات شکم و یبوست باعث ایجاد درد دائمی در شکم می شوند. با این حال، محققان معتقدند التهاب باعث بروز مسائل دیگر مربوط به شکم نیز می گردد. بیماری سلیاک که باعث عدم تحمل گلوتن می گردد و سندرم روده تحریک پذیر نشان دهنده وجود التهاب در بدن هستند.

3. همواره خسته هستید

اگر همواره خسته هستید، احتمالاً زیاد کار می کنید، کم می خوابید و مسئولیت افراد زیادی بر عهده شماست. با این حال، اگر به میزان ای خسته هستید که فکر کردن به این موضوعات باعث می گردد نقش بر زمین شوید، حتی روزهایی که به میزان کافی خوابیده اید، شاید بایستی التهاب را مقصر خستگی خود بدانید. التهاب می تواند سیستم عصبی مرکزی را که شامل مغز و نخاع است، تحت تأثیر بگذارد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2148

به "چگونه می توان التهاب مزمن را شناسایی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توان التهاب مزمن را شناسایی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید