2150 میلیارد تومان اعتبار برای احداث کمربندی جدید قم احتیاج است

به گزارش مجله سامی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: برای اجرای کمربندی جدید قم به طول 114 کیلومتر، 2150 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

2150 میلیارد تومان اعتبار برای احداث کمربندی جدید قم احتیاج است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عباس فراهانی شنبه 14 دی اضافه نمود: کمربندی جدید قم در سه فاز و با مشارکت 30 درصدی دولت و آورده 70 درصدی سرمایه گذار احداث خواهد شد.

وی توضیح داد:این کمربندی در 6 خط(سه خط رفت و سه خط برگشت) توسط مشاور طراحی شده است و فاز اول این طرح بااعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال و به طول 37 کیلومتر از کیلومتر 11.5 آزادراه قم- تهران به سمت کیلومتر پنج محور قم- جعفریه آغاز می گردد و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار به اتمام می رسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم ادامه داد: طول راستا فاز دوم و سوم به ترتیب در حدود 45 و 30 کیلومتر است که استعلامات لازم برای انجام طرح کمربندی جدید اخذشده و در جلسه با حضور استاندار مقررشده است که از توان و ظرفیت معادن سطح استان برای تامین مصالح استفاده گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، فراهانی به ضرورت استفاده از مصالح مرغوب تاکید نمود و گفت: در این طرح از رویه بتنی مقاوم استفاده می گردد و باید مصالح مورداستفاده بسیار باکیفیت باشد.

وی خواهان مشارکت تمامی دستگاه های ذی ربط شد و اضافه نمود: اداره کل منابع طبیعی استان، ماموریت آزادسازی راستا را در دست دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم در مورد شرایط طرح اصلاح سه راهی قلعه سنگی محور قم- جعفریه، اعلام کرد: ازآنجاکه در این بخش از محور قم- جعفریه شاهد طولانی شدن کار، اعتراض های ترددکنندگان، ساکنان منطقه و افزایش تصادفات هستیم، باید این طرح هر چه سریع تر به اتمام برسد.

فراهانی اضافه نمود: اصلاح سه راهی قلعه سنگی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد وعدم تخصیص اعتبارات لازم و عدم توانایی پیمانکار در اتمام آن از مسائل اصلی این طرح است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 743

به "2150 میلیارد تومان اعتبار برای احداث کمربندی جدید قم احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2150 میلیارد تومان اعتبار برای احداث کمربندی جدید قم احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید