بخشی از خدمات بیمه سلامت غیرحضوری ارائه می گردد

به گزارش مجله سامی، مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مراجعات حضوری بیمه شدگان سلامت در استان محدود و بخشی از خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می گردد.

بخشی از خدمات بیمه سلامت غیرحضوری ارائه می گردد

به گزارش از ، اربابی مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی گفت: در این خصوص نرم افزار استحقاق سنجی برای خدمت دهی به مردم در موسسه های سرپایی طرف قرارداد این اداره کل، اعم از پزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک در سطح استان آماده سازی و آموزش داده خواهد شد.

وی بیان نمود: اجرای طرح استحقاق سنجی در موسسه های تشخیصی و درمانی یکی از تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت است که در شرایط خاص کنونی و ضرورت به حداقل رساندن مراجعات حضوری بیمه شدگان مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: هفته نخست فروردین ماه جاری فایل راهنمای موسسات سرپایی طرف قرارداد از ستاد سازمان دریافت می گردد، و از آن تاریخ تا هفته آخر اردیبهشت ماه 99، این موسسات می توانند به صورت داوطلبانه نسبت به اعتبارسنجی تمامی دفترچه های بیمه مراجعان، اعم از معتبر یا فاقد اعتبار، در سامانه استحقاق سنجی اقدام و پس از دریافت شناسه مربوطه آن را در برگه دفترچه بیمه درج نمایند.

وی ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه 99 نیز تمامی مراکز سرپایی طرف قرارداد این اداره کل می توانند به صورت داوطلبانه برای تمامی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت با دریافت شناسه از سامانه، خدمات مورد احتیاج آنان را در دفترچه های معتبر یا فاقد اعتبار و یا سربرگ مطب شخصی خویش، تجویز نمایند و شناسه دریافتی را در نسخه تجویزی درج نمایند.

اربابی با اشاره به برنامه سازمان بیمه سلامت برای توسعه و بسط خدمات الکترونیک به بیمه شدگان مطرح کرد: از ابتدای تیرماه 99 استفاده از دفترچه های بیمه در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی قطع خواهد شد.

وی توضیح داد: تجویزهای انجام گرفته برای بیمه شدگان از ابتدای تیرماه 99 صرفا در قالب نسخه نویسی الکترونیک و یا در سربرگ مطب پزشکان و با انجام استحقاق سنجی و دریافت شناسه از سامانه، پذیرفته خواهد شد.

در حال حاضر 470 هزار نفر برابر با 65 درصد جمعیت استان خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

انتهای پیغام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 902

به "بخشی از خدمات بیمه سلامت غیرحضوری ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از خدمات بیمه سلامت غیرحضوری ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید