درخواست آمریکا از کامبوج برای برطرف محدودیت ها علیه رهبر اپوزیسیون

به گزارش مجله سامی، آمریکا امروز (سه شنبه) به دولت کامبوج خواست تا تمامی اتهامات علیه رهبر اپوزیسیون این کشور را که با قرار وثیقه آزاد گردیده اما همچنان در حصر خانگی است، لغو کند.

درخواست آمریکا از کامبوج برای برطرف محدودیت ها علیه رهبر اپوزیسیون

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کم سوکها، رهبر اپوزیسیون کامبوج پس از گذراندن بیش از یک سال حبس به اتهام خیانت به کشور، روز دوشنبه و از زندان آزاد شد اما همچنان در حصر خانگی به سر می برد. محدودیت های اعمال گردیده علیه وی شامل عدم دیدار با اعضای حزب می گردد.

وی سپتامبر سال گذشته میلادی در بخشی از کمپین سرکوب منتقدان توسط دولت کامبوج دستگیر شد.

امیلی زیبرگ، سخنگوی سفارت آمریکا در کامبوج گفت: دولت واشنگتن خواهان آزادی این فرد و همچنین تمامی زندانیان سیاسی دیگر است. ما به درخواست خود از دولت کامبوج برای لغو تمامی اتهامات و محدودیت های اعمال گردیده علیه رهبر اپوزیسیون این کشور و سایر رهبران اپوزیسیون و شرکت دادن آنها در مذاکرات با هدف ایجاد سازش ملی در این کشور آسیایی ادامه می دهیم.

کم سوکها 65 ساله رهبر حزب نجات ملی کامبوج است که در جریان سرکوب های دولتی منحل شد. این سرکوب پیش از انتخابات پارلمانی 29 ژوئیه انجام شد.

در این انتخابات، حزب هون سن، نخست وزیر کامبوج موفق شد تمامی 125 کرسی پارلمانی را از آن خود کند اما این انتخابات از سوی سازمان ملل و کشورهای غربی رد شد. آنها نتایج آن را به دلیل عدم حضور اپوزیسیون قبول ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 25

به "درخواست آمریکا از کامبوج برای برطرف محدودیت ها علیه رهبر اپوزیسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا از کامبوج برای برطرف محدودیت ها علیه رهبر اپوزیسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید