دولت فدرال برنامه های آزمایشی جدیدی را جهت تسهیل اقامت دائم پرستاران خانگی در کانادا اعلام نمود

به گزارش مجله سامی، دولت فدرال از اجرای دو برنامه آزمایشی تازه اطلاع داد که با هدف تسهیل امکان اخذ اقامت دائم کانادا برای پرستاران خانگی خارجی طراحی شده است.

دولت فدرال برنامه های آزمایشی جدیدی را جهت تسهیل اقامت دائم پرستاران خانگی در کانادا اعلام نمود

برنامه های Home Support Worker و The Home Child Care Provider از روز سه شنبه هفته جاری به اجرا در می آیند و جایگزین برنامه های Caring for Children و Caring for People with High Medical Needs خواهند شد.

وزیر فدرال، Amarjeet Sohi در سخنرانی روز شنبه در ادمونتون گفت پرستاران خانگی قبل از آغاز به کار در کانادا، در خصوص صلاحیت های دریافت اقامت دائم مورد ارزیابی قرار می گیرند.

Sohi گفت:با انجام این تهمیدات، این افراد می توانند به کانادا بیایند و اطمینان داشته باشند در صورتی که تجربیات و سوابق لازم برای کار را دارا باشند، راهی تضمین شده برای دریافت اقامت دائم کانادا خواهند داشت. زمانی که افراد دچار نگرانی درباره شرایط اقامتشان باشند، حس عدم اطمینان خواهند داشت و ما می خواهیم مطمئن شویم که آنها قادر به کار در محیطی راحت می باشند.

هرکدام از این طرح های آزمایشی حداکثر ظرفیت 2،750 متقاضی اصلی را دارند که مجموع آنها در سال به اضافه همسر و فرزندان این افراد به 5،500 نفر می رسد.

وی اضافه کرد:در برنامه قبلی خانواده ها از هم جدا می شدند. پرستاران در کانادا زندگی می کردند، ولی خانواده آنها و فرزندانشان باید به کشور خود بازمی گشتند. در بعضی موارد بچه ها حدود 8 تا 10 سال از والدینشان دور بودند.

با این تغییرات، اکنون بچه ها و همسران این پرستاران می توانند همراه آنها به کانادا بیایند. همسران با دریافت مجوز کار آزاد می توانند مشغول به کار شوند و بچه ها هم می توانند برای تحصیل به مدرسه بروند.

برنامه های نو بعلاوه شرایط صدور مجوز کار را از کارفرمامحور به اشتغال محور تغییر خواهند داد.

Sohi گفت:در بعضی موارد، پرستاران مورد سوءاستفاده قرار گرفته و به شرایط بدی دچار می شدند زیرا به یک کارفرمای خاص وابسته می شدند، و ترک آن کارفرما به معنی لغو شدن اجازه کار آنها در کانادا و تغییر شرایط آنها بود.

با صدور مجوز کارهای اشتغال محور، کارفرمایان دیگر پیش از استخدام پرستاران احتیاجی به ارزیابی تاثیرگذاری بر بازار کار و اخذ تائیدیه LMIA ندارند.

پرستارانی که قبل از روز سه شنبه برای شرکت در طرح های قبلی درخواست داده اند می توانند فرایند پذیرش خود را ادامه دهند.

Sohi در خاتمه گفت:اگر به میزان کافی خوب و ماهر هستید تا به این کشور بیایید، پس به میزان کافی هم خوب هستید تا در اینجا بمانید و زندگی تان را بسازید.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1813

به "دولت فدرال برنامه های آزمایشی جدیدی را جهت تسهیل اقامت دائم پرستاران خانگی در کانادا اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت فدرال برنامه های آزمایشی جدیدی را جهت تسهیل اقامت دائم پرستاران خانگی در کانادا اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید